Какво не трябва да се прави при почистване на дома

Домът е лична територия и периметър на безопасност в съзнанието на всеки човек. Професионалните чистачи от наета фирма за почистване трябва да знаят какво е позволено и какво не е разрешено да се прави в чуждия дом. Разбира се, всеки има преценка за допустимост, но тя не винаги съвпада с тази на собственика на жилището или на други служители от обслужващия персонал.

Ако работите в почистваща фирма, ще можете да запазите доверието на клиента, ако не правите следните неща:

1. Никога не влизайте, без да почукате. Повечето клиенти не стоят в апартамента, когато са извикали фирма за почистване и са осигурили пълен достъп до всички помещения. Но дори и колата на собственика да я няма пред дома, дори и вътре да е съвсем тихо и вие лично да сте видели, че собственикът излиза, задължително позвънете или почукайте, преди да влезете. Може да има извънредна ситуация и съпругата на собственика да лежи болна в апартамента. Има и много други причини, по които в дома да има хора. Вие ще се шокирате, ако някой изведнъж отвори вратата, а на клиента това също няма да му се хареса. Независимо дали ще се почувствате глупаво, винаги звънете, изчакайте известно време и тогава отключвайте и влизайте.

Какво не трябва да се прави при почистване на дома - Ръковдство

Не влизайте в спор с клиента

2. Никога не спорете с клиента. Дори и да сте сигурни, че лимоновият сок и топлата вода са по-ефективни, освежаващи и безопасни методи за почистване на деликатните мебели, за които клиентът настоява, направете това, което той иска.

Както се казва: „Клиентът винаги е прав!”. Когато сте сигурни, че знаете как да използвате почистващите средства и как се чисти тази или онази повърхност, ако клиентът е оставил инструкции за почистване и ви е ясно, че могат да повредят материала, посъветвайте се с него и чак тогава продължете. Не всички собственици на жилища са готови да отстъпят от мнението си, тогава обсъдете проблема с мениджъра от почистващата фирма.

3. Никога не натрапвайте собствен аромат. Нищо не говори повече за чистота от свеж аромат на лавандула и гора, излизащ от вентилационната система. Обаче всеки дом си има собствена миризма и промяната ѝ е отличен начин да се отблъсне клиента. Дори и качествените ароматизатори могат да създадат проблем. Направете всичко възможно, за да използвате неутрални освежители на въздуха, които не оставят силна миризма и други следи.

Никога! Не прибирайте чужди вещи

4. Никога не взимайте това, което сте намерили. Брошка в ъгъла на дивана? Пръстен в сифона на банята? Вашият клиент може и да е разсеян, но неговите загубени вещи не са ваши. Всъщност, един от най-добрите начини да установите силна връзка с клиента е като оставите намерения предмет на бяла салфетка или лист хартия на видно място.

Ръководство за професионалисти

5. Работете с внимание към детайлите, за да гарантирате, че нищо няма да пропуснете в работата си. Длъжни сте да забелязвате, да прибирате, да подреждате и да поставяте всичко на мястото му. Това е вашата работа. Вниманието към дребните неща и сериозният подход може да превърне случайния клиент в постоянен.

Бъдете отзивчиви, но не прекалявайте

6. Вежливост срещу мълчание. Дори и да сте сами, докато работите в дома, то рано или късно ще се засечете със собствениците. Бъдете винаги вежливи, но се старайте да сведете разговора до минимум. Ако клиентът сам провокира разговор, няма нищо лошо в общуването от учтивост, но помнете, че отношенията трябва да останат професионални.

Освен това, запомнете, че първото правило на чистенето се свежда до това, че ние не говорим за него. Дори и да се чудите как точно доматен сос е попаднал на тавана, това не се обсъжда с клиента. Вашите отношения се основават на доверие, а не на любопитство.

7. Никога не се чувствайте като у дома си. Масажен стол, огромен телевизор, бонбони на масата… всичко това не е за вас. Дори и клиентът на вашата фирма за почистване да е най-добрият човек, вие дори не сте гост в дома му, а работник, който върши работа срещу заплащане.

Трябва да изпълните възложените задължения коректно и бързо, след което да напуснете дома. Дори и повечето клиенти да са добронамерени към чистачите и да не възразяват, ако те си почиват от време навреме, единствената следа, която можете да оставите след себе си е чист дом.

Ръководство за почистване на дом

Не навлизайте в личното пространство

8. Служителят на почистваща фирма няма право да отваря шкафове и да влиза в пространства, които клиентът е определил като лични. Това са строги правила, с които всеки служител на фирмата за почистване е запознат по време на предварителното обучение.

Чистачите не влизат в личния живот на хората, чийто дом чистят. Това се отнася особено за компютрите, телефоните, камерите, таблетите. Отнася се дори и за домашните любимци. Ако стопаните ги няма в къщи, НЕ можете да храните или да галите домашните животни, дори и те да ви се умилкват.

Домът е мястото, в което е животът ни е където съхраняваме най-важните и лични вещи. Спазвайте тези забрани и ще можете да разчитате на доверие от страна на клиентите.

Следвайте ни във Facebook, за още полезни съвети свързани с професионалното почистване.

Страницата на Clean Patrol във Facebook

©2019 CLEAN PATROL | Дизайн и Оптимизация от Smart Media

Log in with your credentials

Forgot your details?